Jennie Lundgren

Ibland ter sig liver i olika former. Vissa människor som finns i ett liv har jag en väldigt intensiv kontakt med. Dessa människor som finns i mitt liv på det sättet tar mycket energi. Inte för att dom är energitjuvar, men för att jag värdesätter dessa människor så högt att jag vill ge all min energi till dom.

Ibland kan det finnas vissa prioriteringar, rätt eller fel för stunden, men dock prioriteringar som gör att en sån vänskap måste läggas på hyllan ett tag för att det inte finns rätt typ av energi och engagemang i vissa perioder i livet.

Återigen, personerna är inte för mig energitjuvar på ett sånt sätt att dom stjäl min energi. Dom förtjänar min energi och jag vill ge den till dom hel-, inte halvhjärtat och ibland när livet spelar spratt med en så måste jag välja på vilket sätt jag ska hantera min situation.

Jag är en person som alltid har varit väldigt sluten. Jag tycker själv att jag är bra på att lyssna och ge råd, jag är väldigt objektiv och ställer alltid saker och ting på sin spets för att kunna vrida och vända saker ut och in. Helt enkelt för att jag vet att det alltid finns två sidor av myntet och jag vill kunna se saker ur olika vinklar och perspektiv. Det sista året har jag själv sänkt garden mycket och insett att vara inbunden och privat inte gör en stark.

Tvärtom.

Ensam är inte stark. Ensam är fruktansvärt svag. Jag blir stark och växer som människa när jag får utlopp för mina tankar, mina värderingar som jag numera gärna delar med mig till dom jag håller av och litar på.

Jag har inte varit den bästa vännen tidigare pga mina svårigheter att öppna mig, att visa mig "svag" inför andra. Jag har säkert varit en bra vän för andra, men inte för och mot mig själv. Jag har alltid varit ett fan av den perfekta fasaden men vem har jag försökt lura under alla år?

Mig själv antar jag eftersom mina återblickar och "wakeupcalls" nästan gjort mig bitter tills jag insåg att det är jag som måste göra ett aktivt val.

Vem var jag egentligen? Varför hade jag blivit den personen som egentligen inte alls var jag?! Framförallt, vem vill jag vara?!

Nu har jag hittat en balans i livet. Jag har konfronterat mina negativa sidor och verkligen jobbat med mig själv senaste året. Jag har kommit till en otrolig självinsikt och konstaterat, respekterat och framförallt accepterat att ingen människa är perfekt. Jag kommer alltid ha mina negativa sidor men eftersom jag är fullt medveten om vilka dom är så är det ingen negativitet i dom längre, det är erfarenheter och påminnelser om den jag var förut och inte vill vara längre.

Jennie, det är underbart att ha dig tillbaka till mitt liv igen! Vi har otroligt mycket att ge varandra och jag hoppas att tiden är rätt för oss här och nu! Ett enda möte på stan, en blick och en hjärtlig kram fick mig att inse hur mycket jag har saknat dig. Inte bara saknat en människa, utan en vän med mycket åsikter, värderingar, etik och moral. Det finns mycket att ta igen, men vi har hela livet framför oss!

O A O


Kommentarer
Postat av: Carola

Du strålar ju på att skriva fina saker på ett så underbart sätt! Snyggt tjejen! KRAM

2010-01-09 @ 08:10:12
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Jennie Lundgren

Åh, nu sitter jag här och lipar! Jag har sagt det förut och säger det igen. Du ÄR en fantastisk människa & jag har tur som får ha dig som min vän! Vi är bra tillsammans. Du gör mig så otroligt glad! Vänskap är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr - som jag vill dela med dig :)

2010-01-09 @ 10:56:30
URL: http://jennielundgren.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja lika bra på att uttrycka sig som vanligt, fan vad jag är avis:)



Såg att du har ringt, ringer dig jävlart NU!

2010-01-10 @ 17:22:46
URL: http://carrolundmark.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Johanna min fina vän,när jag läste din kommentar igårkväll så började tårarna att rinna.Tack för dina fina ord,dom betyder mer än vad du tror!



Stället är skit,och jag hoppas att alla ska få reda på det.Människorna som styr och ställer där kan jag inte kalla människor.Isf utan hjärta.Usch,nu ska jag lämna detta bakom mig och gå vidare.Jag känner mig 10kg lättare!



Kram vännen!

2010-01-14 @ 11:48:04
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är min IDOL :)

2010-01-15 @ 11:52:15
Postat av: jessi

Var har du fått att jag tycker någon är dåliga föräldrar? Om man inte kan sätta barn före fest ska man inte barn ha. kan man inte förstå varför andra människor väljer sina barn först så är man ingen lämplig förälder. Vilket beteende tycker du jag ska ransaka? Det faktum att jag väljer barnen före eller för att jag försvarar mig då jag får skit för att jag gör det? Jag har inte sagt flaska att man inte vill ah barn på tillställning eller inte, det är upp till var och en MEN man kan inte styra över andras liv och förvänta sig att dom ska göra som man själv tycker

2010-01-15 @ 13:33:02
URL: http://jessilundgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0