Jobb o dagis

Verkligheten har landat hos familjen Vidgren / Segerkarl. Jag började mitt nya jobb 5/11 på telemäklarna och Fredde fick avnjuta lite pappaledigt med alma i ca 10 veckor innan det var dags för inskolning på dagis. Skönt för mig att slippa påbörja ett nytt jobb och dagisinskolning samtidigt och jättekul för Alma och Fredde att dom fick så mkt tid tillsammans. Det går bra för Alma på dagis, det kommer lite tårar när jag lämnar henne men jag hinner inte ens stänga dörren så har det gått över och hon kommer igång bra, det vankas ju frukost i samma veva som jag lämnar henne och det om något är ju en bra avledande manöver då hon har en aptit utöver det vanliga.

Jag har ju turen att ha fantastiska arbetstider, 8.30-14 mån-fre vilket innebär att det blir korta dagar för Alma på dagis, hon behöver inte stiga upp kl 05.30 och Ellen slipper också vara själv så länge efter skolan. Absolut max i 1½ timme, en bra tid för att vänja sig med att komma hem och vara själv och få märka att det faktiskt går jättebra! Jag började med att jobba 8.30-16.00 men det märktes att det var lite för mkt för Alma med dagis och Ellen hade så jobbigt att vara själv så många timmar så vi hade verkligen tur att det gick att korta ner arbetsdagarna.

Har gått i tankarna om att köpa mig en ny kamera, en fullformatkamera denna gång, men jag kommer att fokusera på att spara pengarna så jag får ha en ordentlig semester i sommar istället. En kamera kan jag köpa någon annan gång.

Pratade med min vapendragare Lundmark igår och vi delar en dröm, att ta oss iväg på en Issafari någon gång, arktis, antarktis, svalbard och förhoppningsvis få njuta av ett makalöst djurliv och en fantastisk natur. Det är bara börja spara då det är priser från ca 30.000:- / person och då ingår inte anslutningsflyg eller försäkringar i det priset. Man ska visst betala dricks också till personalen på båten? Om det är någon fler som är intresserad av upplevelseresor mer än en sol o badaresa till Gran Canaria, kan ni kika in på den här sidan
www.polarquest.se och kika, dom ordnar paket o upplevelseresor i hela världen, inte bara till kylan!

Tack o Hej för denna gång!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Visste inte ens om att du fortfarande bloggade, kul!! :) tycker du gör helt rätt i vart du ska satsa pengarna, för i slutändan är det familjen som räknas. Vilken snygg tjej du har på kort i föregående inlägg. Jag älskar hennes frisyr! Kram Emelie

2012-02-06 @ 21:49:21
Postat av: Jennie

Nej, jag ger faktiskt blanka fan i hur ni eller hur andra gör vad det gäller slisk. Jag bryr mig helt sonika inte. Men ja, jag blir riktigt upprörd när folk inte förstår riskerna med detta. Det ska dukas fram fika tamejfan så fort det är någon träff. Det ska introduceras i tidig ålder, det kan vara övervikt i släkten osv osv osv. Vad är det som är bra med detta? Varför inte ge en frukt?



Och nej, jag tycker inte att det är samma sak. Jag tycker det är tusen gånger mer normalt att INTE låta sitt barn äta slisk under veckodagarna än att ge dem var och varannan dag. Så du tycker att det är lika rätt att låta en treåring vara utan godis, lika rätt är det att ge dem godis varje dag?



Men om man som mamma eller pappa tycker att det är rätt, att det är fullt normalt att proppa sina barn med bullar och saft 7 dagar i veckan, så varsågoda, gör det. Det är era barn, men jag tycker det är förjävligt synd om barnen!

2012-02-11 @ 22:31:06
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nej nej, nu är det du som har missuppfattat mig. Jag skrev "folk" och syftade på människor runt om oss eller utifrån kommentarerna i bloggen.

Men när jag läser min kommentar här ovan så framgår det inte riktigt. Jag ber om ursäkt!! Menade INTE dig/er, menade såklart folk i allmänhet!

2012-02-12 @ 09:45:20
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0