Fart och fläkt

Det är grundstommen i mitt liv just nu. Stress på morgon för att hinna med hundarna och ungarna innan skola o dagis + hinna till jobbet i tid. Stress på jobbet för att hinna prestera så mkt som möjligt då jag enbart jobbar på provision. Stress hem för att hämta Alma på dagis och för att inte Ellen ska behöva vara själv mer än nödvändigt och för att hinna ut med hundarna. Stressa i oss nåt mellis för att hinna till diverse träningar / kalas / annat påhitt. Stress hem för att få in ungarna middag innan dom blir alldeles för griniga. Stressa med tvätt o städning och hundar sen för att hinna få en lugn stund på kvällen. Så går det då man ska hinna med ett jobb förutom det vardagliga familjelivet! Vila får man göra i graven! Nu ska vi iväg, tjing!!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Nej, definitivt INTE vaggas. Kanske lite, men inte på "heltid" om man kan uttrycka det så? =)

Norah vaggades aldrig, förrutom lite guppande i vagn och hon blev verkligen inte beroende av att guppas omkring. Så jag tar åt mig av dina ord att ungen ska BARA ligga i vaggan, inte vaggas! =)



Kram!

2012-03-24 @ 09:27:59
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Och du uttrycker dig som vanligt klanderfritt!

Hade jag haft din skrivtalang så hade nog aldrig alla dessa missförstånd skett ;)



Jag försöker verkligen att skriva på ett bra och relevant sätt, men ändå med lite jävlaranamma i. Folk som känner mig vet ju hur jag är. Temperamentsfull men jävligt kärleksfull! Men ändå blir det bara fel. Hade jag känt att jag hade gjort ett makabert misstag eller ett skrivit ett fruktansvärt inlägg så hade jag bett om ursäkt. Men åhh, det är så frustrerande när jag menar en sak och så tolkas det som en annan. Därför blir skrivlusten som bortblåst :(



Men tack för dina fantastiska ord!

Jag ringer dig nån dag, du är kanon att prata med!

Kram

2012-04-29 @ 20:54:36
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Malin.H

Jag hatar stressen och hur de ständigt hänger över en. Känner igen mig på varje punkt och extra påtaglig blir den i "vår" situation! Men nu om någonsin är de viktigare för dig att just ta de lite lugnare, du kommer att ha igen det sen.

Lycka till är super glad för er skull!! Kram

2012-04-29 @ 23:25:49
Postat av: Jennie och Norah

Jo, det är Kåvepenin. Hoppas det börjar verka redan imorgon, för jag är fruktat less!! Och jag hoppas även att du blir piggare så att du får njuta av dina första veckor av graviditeten! ;) FANTASTISKT! Vi måste ses och språkas någon dag!

Kram!

2012-05-04 @ 22:32:59
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Jo det sägs så, frågan är bara hur mycket sanning det ligger i det? :)

Jag tycker det låter värre att ha det som du hade det. Jag fick ju ändå slappa mellan mina värkar ;) Nog för att mitt var intensivt, iallafall i 16-17 timmar så hade jag värkar varannan minut. KRYSTVÄRKAR trots att jag inte fick krysta eftersom jag inte var öppen! Det var så galet!

Att man pallade!?



Jag ringer dig någon dag ang. fotograferingen till Sofia och Håkans bröllis! Så om du orkar och vill kan du väl komma och hänga med oss någon kväll? :)

2012-05-09 @ 19:02:00
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0