Liten snabb uppdatering

Hej hej Hallå!!

Jag skäms, jag har ändå några stackars människor som håller sig trogna mig och kikar in här med jämna mellanrum så ni är helt klart värda en uppdatering!!

Uppdateringen kommer givetvis mest handla om ljuva Alma som hunnit bli exakt 5 veckor idag! Hon gör stora framsteg och utvecklas galet mycket hela tiden. Såklart, som alla bebisar, men nu är det ju MIN bebis jag ska skriva om :- )

Hon jollrar, "pratar" och säger Agooo, gärna mellan 12 och 3 på natten dom sista två dagarna när vi gärna och helst vill sova. Hon ler, svårcharmad liten dam men hon kan minsann om hon vill. Eller om nåt är tillräckligt roligt! :- )

Hon vänder sig nästan om från rygg till mage, gärna när hon är arg eller har magknip så nu går det inte längre att lämna henne en sekund på skötbordet.

Hon är superstadig i nacken och kan ligga på mage på mitt bröst. Där ligger hon i flera minuter och iakttar omvärlden. Magträning på golvet är en annan femma, det är inte lika uppskattat för lilla Alma. Hon skriker mest och är riktigt förbannad under tiden men det medför också att hon tränar ordentligt dom stackars sekunder hon ligger på mage. Armar och ben sprätter och sprattlar i en rasande fart och hon vickar fram o tillbaka på magen som en strandad liten hjälplös säl :- )

Vi har sett början till hennes två första små tänder fram i underkäken. Två vita, präktiga små bissingar har brutit fram och det kan förklara att det för ca 1½ vecka sen bara skummade skit från henne och att den var helt grön (för den som är intresserad).

Jag har helt slutat med amningen då det inte alls kändes varken trevligt, praktiskt, mysigt osv. Hon var aldrig nöjd till 100% och jag hade konstant ångest när jag skulle nånstans med henne att behöva slita fram juvret på (för mig) olämplig plats bland folk. Det här är för mig det bästa jag gjort hittills som mamma. Att se min dotter helt nöjd och se att hon kan vara vaken några timmar utan att vara arg + relationen hon får till sin far som genast blivit mer involverad är fantastiskt! Alla är nöjda och glada, mätta och belåtna!

Nyårsafton kommer att spenderas hos Freddes syster med familj tillsammans med Peder o Hanne med familj och givetvis med hundarna också. Hoppas på inte allt för mycket raketer då Fritz o Bosse inte alls är så förtjusta i vare sig skådespelet eller ljuden :- (

Ska uppdatera mer nån annan dag men det här får räcka för ikväll. Tiden räcker inte alltid till och prion ligger inte längre på bloggar, varken att läsa eller skriva!

Gott Nytt År alla vänner!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Gott Nytt År!! :)



Kraaaaaam :)

2010-12-31 @ 05:24:59
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0