2009 / 2010

Nyårsafton firades i lugnets tecken med Erika, Matte och barnen. Lugn, skönt, tryggt för både barn och hundar. Vi åt god mat, rökte cigarr och drack gott hela kvällen!

Året 2008/2009 slutade och började på bästa sätt, officiellt var det min och Freddes dag. Vi hade väl träffats ett par månader innan, men det blev "på riktigt" då.

Bodde mer eller mindre här hela året och i september tog jag mitt pick och pack (packet i det här fallet är hundarna ;- ) och flyttade in på riktigt med adressändring och allt.

Jag FICK min första bil av syrran och hennes karl, en ford orion (i folkmun kallad "Arvet")

Fredde köpte mig en bil eftersom arvet gick ett mycket tragiskt öde till mötes. Ljuddämparen med tillbehör lossnade när jag var på väg hem med pizza, stötdämparna fanns inte där till att börja med och andra detaljer var liksom ur funktion. Arvet var en mycket modig liten bil som alltid ställde upp, både i vått och torrt, kallt och varmt. Hon klagade inte en enda gång trots ledgångsreumatism, bronkit och slitna leder. Nu lever hon pensionerat stugliv nere i västerbotten och har det bättre än någonsin!

Jag fick ett jobb! Kanske årets största händelse! Började jobba på provision i mars, fick en provanställning i april och fast jobb 1 november! Måste säga att jag trivs relativt bra ändå. Det är ett tungt och jävligt krävande jobb, ringa och sälja drömmar till någon som inte ens vet att produkten existerar. Man får utlopp för kreativitet och påhittighet samtidigt som man lär sig många olika typer av kundtyper :

tex. "lurpåslängaren" som kan lägga på luren efter 3 minuter mitt i en mening,

"energitjuven" som håller med och verkar superintresserad och sen med ett skratt på slutet säger att dom inte alls ska ha nåt, men tack för att du var trevlig att prata med.

Sen har vi "hopparen", den som med det drygaste tonfallet säger, äh, jag tror jag hoppar det här.

Vaddå HOPPAR?! VAD?! Längd, höjd?! Äh, skit samma.

Olika typer av människor som behöver bemötas på helt olika sätt eftersom man inte har sitt kroppsspråk att förlita sig på. Bara rösten som verktyg.

Mormor somnade in efter en tids sjukdom i myelom, en typ av blodcancer. Det gick så fint och stilla till, direkt vi klev innanför dörren till hennes rum på sjukhuset drog hon sina sista ytliga andetag och ögonen blev blanka.

Sen har det hänt otroligt mycket för människor runt omkring mig som jag bryr mig mycket om.

Familjekonflikter, brustna hjärtan och spruckna själar. Husdjur och tillika älskade familjemedlemmar som fått avsluta sina liv i allt för tidig ålder pga olika omständigheter.

2009 slutade på samma sätt som 2010 har börjat, mycket bra.

Om 2010 blir hälfen så bra som 2009 så är förutsättningarna mycket höga för att det blir ett fantastiskt år med otroliga möjligheter!


Kommentarer
Postat av: Carro

Äntligen update, bra gjort Vidgren!!

2010-01-04 @ 22:36:34
URL: http://carrolundmark.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Håller med,äntligen en update!!



tack för komplimangen.Först nu trivs jag bra i kort hår och kommer nog aldrig mer att bli långhårig,tvärtom faktiskt.



Ska ni ut ikväll?

2010-01-05 @ 13:00:35
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0