Nedräkning till semestern

Försöker att inte hålla koll på antalet dagar till semestern men hur lätt är det när det bara är FYRA DAGAR KVAR?! Längtar så jag håller på att spricka!

Har hemska besvär med foglossningar nu, speciellt på nätterna vilket inte alls är speciellt roligt. Men, det behöver ju inte bli värre faktiskt och om jag har riktig bonnröta så kanske det också kommer att gå i skov så jag slipper besväras hela tiden! :- ) Det sliter så förfärligt när man rör på sig så snart lär man väl få börja slänga benen framför sig så man vaggar fram som en liten (läs : kanske världshistoriens största) pingvin.

Har nån annan haft besvär med foglossnigar, mer eller mindre, som har tips på enkla huskurer som kan hjälpa, hojta gärna till, tips mottages tacksamt!

Till helgen vankas mkt trevliga festligheter, min älskade vän Carola gifter sig med sin Tomas på lördag och jag kan förbanna mig själv att jag inte köpte en vattenfast mascara igår när jag ändå var på stan. Jag som är nog blödig i vanliga fall lär ju ha halva Niagarafallen från varje öga nerför kinderna imorn under vigseln. Jaja, det är ju inte jag som ska gifta mig så att jag har smink bara på ena halvan av ansiktet kanske inte stör någon märkvärt?

Sen på söndag är det äntligen dags för den bitterljuva fotbollsvmfinalen... blir spännande att se hur det går för Spanien som jag tippat på ända från början :- ) HEJA HEJA HEJA!

Har så mkt kul på G den här sommaren. Kicki kommer från 08, Jenny har semester samtidigt i två veckor, Carro ska prioriteras också, sen ska vi försöka ta oss iväg på en kortare semester med vår nya (läs: begagnade) husvagn som införskaffades midsommarveckan! Vem har sagt att man är ledig under semestern?! ;- ) Sen har jag sagt att varje dag det är sol, ska jag ner till Playa Del Bodlake och bada med hundarna!!

Nästa helg vankas det också bröllop och kombinerat barndop. Martin o Elin gifter sig och passar i samma veva på att döpa deras underbara son Liam! Jag ska agera bröllopsfotograf vilket alltid känns superspännande! Man får lite krav på sig då man i princip har en chans på sig att leverera så då får man testa sina skills på allvar!

Nu ska jag återgå till jobbet och försöka koppla bort att det bara är FYRA DAGAR KVAR TILL SEMESTERN!! Men vem fan räknar!?



Kommentarer
Postat av: Elin

Aj aj aj! Inte alls kul att ha ont. Jag hade som tur rätt lugnt med fogisar så jag har tyvärr inga tips "/

Hoppas det blir bättre snart så att du får njuta av graviditeten. Tro mig, nån gång kommer du att sakna magen och att vara gravid :-)



Att du fotar kommer att bli jätte bra :-)

2010-07-09 @ 16:48:15
URL: http://elinstalnacke.blogspot.com
Postat av: Anna

Ajdå inte kul alls med foglossning, hade problem med mina fogar fr vecka 17. Jag fick tips om att sova med en kudde mellan knäna och det hjälpte mig jättemycket nattetid eftersom det var ett hälsike att vända sig i sängen. När du kliver i och ut ur ex bilen så håll ihop knäna ist för att slänga ut ett å ett ben. Sen ta det lugnt, inte gå mer än nödvändigt..vila är a och o. Prata med din bm om telnr till en sjukgymnast så du får en tid för utprövning av ett fogbälte, det var det allra bästa, helt suveränt..kostade ca 300 kr tror jag och det var värt varenda öre. Jag går mkt i mitt yrke så bältet var toppen. Lycka till, hoppas det blir bättre men se till att skaffa dig ett bälte, ju tidigare desto bättre.

2010-07-10 @ 21:57:15
Postat av: Anonym

Jag som trodde du fortfarande var inaktiv på bloggen :) Jag hör av mig till dig imorgon så vi kan planera in en dag som vi kan ses! Jobbigt med fogarna, jag har haft en pissig dag med ryggbesvär. Vilka fina bilder du tagit :) Kram!

2010-07-19 @ 21:03:06
URL: http://emelielarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0