Norrsken

Har köpt ett nytt objektiv till min kamera i veckan. Har dessutom ett stativ liggandes som nästan aldrig används tyvärr, det känns alltid så bökigt att börja skruva upp benen och anpassa höjd och allt, bekväm som jag är :- )

Skymtade iallafall norrskenet ovanför berget där vi bor och var faktiskt tvungen att försöka föreviga det på bild. Inte det lättaste att hitta passande slutartid och bländare i det kolsvarta mörkret, samt att det blåste otroligt mkt och norrskenet står ju inte direkt stilla på himlen utan ändrar konstant form och skepnad. Lyckades till slut hyffsat iallafall när jag insåg att jag var tvungen att fokusera manuellt och inte automatiskt pga för långt avstånd till skenet och alldeles för mörk kväll. Här kommer ett smakprov :


Kommentarer
Postat av: Erika

Åh så fin bild! Och vad kul med nytt objektiv. Jag läste i en fototidning om att ta kort på norrsken, och nu blev jag ännu mer inspirerad. :)

2011-02-01 @ 12:32:58
URL: http://aakiree.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Men tack gullegräv!!

Du är inte så pjåkig du heller! =)

Säg till om vi kan ses någon dag.I veckan har jag bara onsdagen inplanerad än så länge.

Tjyss!

2011-02-07 @ 10:22:55
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sassa

Hej!



Hittade hit med lite hjälp från Erika ;) Vilken fin bild!



//Sara från BVC-gruppen

2011-03-10 @ 22:07:22
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0