Stök och bök

Jul. En fridfull högtid med lugn och ro. Just det. Nu har vi tack och lov vuxit upp och insett att det är totalt vansinne med julklappsinköp familjemedlemmar emellan.

Visst, det är roligt att få och ge, men jag personligen köper hellre en sak till någon, vilken dag som helst, bara för att jag såg just den saken och tänkte på just den personen. Samma gäller åt andra hållet när jag ska få någonting.

Jag uppskattar det mycket mer om jag får det pga en anledning istället för att det är ett krav som det nästan är kring jul.

Nåja, lugnt och fridfullt har det varit iallafall! Vi håller på med renovering hemma. Trappen fixas till med färg och fix och det fodras kring fönster. Vi blev bjudna på middag hos Freddes föräldrar idag, palt hade dom kokat!

Måste säga att det var kanonbra timing. Jag hade precis målat klart första varvet på väggarna, så det hann torka medan vi mumsade i oss! Nu är andra varvet målat så nu ska jag ägna lite extra tid med Ellen medan Fredrik fodrar klart kring fönstrena uppe. Det verkar som att vi ska baka, chokladbollar står visst på agendan :- )

Så jag ska slita mig från datorn nu innan jag får ännu mer sår i öronen. Ellen har pratat mer idag än hon gjort sammanlagt sen jag träffade mitt livs kärlek.

På tal om livs kärlek, eftersom jag redan träffat honon kan jag skriva vad jag skulle ha skrivit i min kontaktannons OM jag skulle ha skrivit någon :

"Är en glad tjej (oftast på OK humör iallafall) , gillar att slöa på soffan, promenader funkar men slipper helst. Ej rök, djur eller spritfri. Söker en man utan psykiska, fysiska eller materiella renoveringsbehov. Du ska ha ett stort hundintresse och inte vara rädd för hundhår. Att du bjuder mig på en utlandsresa nångång gör inte saken sämre."

Ring inte mig, jag ringer dig!


Kommentarer
Postat av: Carro

Fan kan int du styra en annons till mig också?? Du vet ju ungefär hur kraven ser ut;)

2009-12-29 @ 01:06:40
URL: http://carrolundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0