Yes!

Igår var vi på kalas för hela slanten. Dagen började med att vi åkte in till stan för att handla en present till Carola som fyller år idag. Gick på stan och brände lite cash på julklappar osv. Kom dock hem utan present till Carola. Det vi åkte till stan för att handla i första hand. Det är bara inse att vi inte är bättre än så här.

Hade tänkt sluta ut partyt som var inplanerat på kvällen eftersom jag inte känt mig så kry på senaste tiden. Vi tog till slut vårt förnuft tillfånga och begav oss som planerat till Anna och Ronny på förfest. Mycket trevlig tillställning med både nya och gamla bekantskaper. Riktigt roligt! Utgången blev på nya utestället Challenge Bar, en sportbar / steakhouse om jag förstått det hela rätt och riktigt. Kanonhärlig lokal med rätt folk och stämning! En stor eloge till hjärnorna bakom!

Idag har vi varit iväg en snabbis till mina underbara svärföräldrar, Karin och Sven-Ivar. Fick mig en fin "present" där i form av ett kamerastativ! Äntligen kan jag fota fina bilder inomhus också, även ute i mörker! Tusen, tusen åter tusen tack om ni mot förmodan är in här och läser. Vidare därifrån till Carola & Tomas på kalas, utan present. Blev bara en blixtvisit där vi bollade lite ideér kring bröllopet i sommar. Efter påhälsningen åkte vi till mamma och Thure där vi bjöd oss på middag...

Nu är det bara två dagar kvar innan semester. Blir underbart att äntligen få några dagar extra ledigt, det har varit dom kommande elva dagarna med ledighet som gjort att jag haft huvudet ovanför ytan sista tiden.

Vi ska renovera lite grann hemma under julledigheten, det är tänkt att vi ska renovera trappen. Måla den och lägga matta på stegen, måla väggarna och fodra kring fönstret. Sen ska det införskaffas en grind så det blir totalförbud för samtliga hundar att befinna sig på övervåningen. Iallafall oövervakade. Behöver jag berätta hur mycket hundhår det blir av två foxar och en jämthund? :- )

Nu ska jag se Blood Diamond på trean som just har börjat. Har vitlökskyckling på gång på spisen och en skinka som är i ugnen på griljering. Det blir kvällsfikat innan läggdags idag.

Jag känner mig fysiskt, psykiskt och själsligt levande. Det måste vara det här som är meningen med livet.


Kommentarer
Postat av: Carola

Haha, vad obehagligt! Att vi båda skriver om meningen med livet i princip samtidigt! :) Telepati?

Puss!

2009-12-20 @ 22:08:06
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Madde S

Läste något om bröllop.. är det ni som ska gifta er?! ;)

2009-12-22 @ 18:24:09
URL: http://maddestrand.blogg.se/
Postat av: Carola

GOD JUL på er!!!! Julkramar från oss!

2009-12-24 @ 11:04:54
URL: http://blogg.cartom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0