Mvcbesök idag

Har varit in till stan och gjort bort den här periodens mvcbesök. Känns verkligen som att det är en grej jag "gör bort". Det enda som är lite kul är väl att få lyssna på hjärtljuden men i övrigt känns det bara som ett onödigt tidsfördriv. Vägning, mätning, provtagning osv. Samma varje gång och ungefär samma resultat.

Har gått upp 3 kg i vikt i v 26, blodvärdet är nere på 119, hjärtljudet var 144 och sfmåttet är 27 cm så allt är normalt. Låg ca en cm högre än "normalt" enligt sfkurvan men eftersom jag är så lång så är ju magen längre på mig än på många andra. Hatar när dom använder ordet NORMALT, det är ju så individuellt, inte konstigt att många spekulerar och drar egna slutsatser och dessutom får en massa nojjor och funderingar. Jag får ju inte samma mage som är 182 cm som en som är 160 cm, det säger sig självt.

Vi ska iväg på surströmming ikväll, det blir gött!! Hann med en lunch med Jennie Lundgren idag också, det var inte igår vi satt ner och hade tid att surra ett tag så det var trevligt!!

Nu kommer Fredde hem med en torktumlare och såna där babyvakter ni vet, så jag ska inspektera och godkänna inköpen hihi :- )

Kommentarer
Postat av: Kicki

Härligt att höra att allt står rätt till :D KRAM!

2010-08-10 @ 16:30:21
Postat av: Elin

Oo lyx med torktumlare :-D

2010-08-11 @ 18:50:49
URL: http://elinstalnacke.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag tror också det är viktigt att man bara försöker tänka att det kommer göra förbannat ont, men att det är något man överlever. Dom ska ju ut och man kan ju inte smita undan det! Det är lite skräckblandad förtjusning över det hela. Inget kommer nog överväga sekunderna efter förlossningen när bebis väl har kommit ut.



Lycko dig som bara gått upp 2kg, själv är jag nog uppe i +10-12kg och nu ska man tydligen öka 0,5kg/vecka fram tills det är dags dvs att jag kommer sluta på sådär +14-17kg. Aja, det är det värt. Vi har samma SF (jag låg också 1cm över) men i v. 31 var SF precis på kurvan dvs 31. Hjärtljuden är också dessamma som Tyras, lite roligt! :)



Vi försöker få in någon dag iveckan som ska passa alla, jag vet ju hur du jobbar så jag ska försöka styra efter det också :)



Oj, vilket långt inlägg det blev.

Förresten så FINA bilder du tagit!

2010-08-16 @ 16:07:20
URL: http://emelielarssons.blogg.se/
Postat av: Elin

hallå! du har fått ett bloggaward av mig, kolla in min blogg! ha de bra! :-)

2010-08-18 @ 21:20:01
URL: http://elinstalnacke.blogspot.com
Postat av: Jennie och Norah

Hahaha!Det hade jag nästan glömt bort!Undrar jag hur många gånger mamma kämpade med Karlssons klister för att limma ihop fanskapet!?All cred till henne då hon aldrig gav upp,men han är säkert limmad varje millimeter :p

2010-08-19 @ 20:08:15
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Nadia

Du har fått en bloggaward av mig med! :D

2010-08-20 @ 12:30:57
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0