v 8 + ?

Jag och Fredde satt förra kvällen och spånade kring namn, tittade tillbaka både i hans släkt och i min. Vi hittade ett par riktigt fina namn som föll oss bägge i smaken :- ) Konstigt nog har vi bägge koncentrerat oss på pojknamn, vet inte varför men det kanske är intuitionen ?

Vi har beslutat för att inte ta reda på kön. Vi är "nöjda" så länge barnet är friskt. Då spelar inte pojke eller flicka någon roll för oss. Ellen sa samma, det spelar iiiingen roll om hon får en lillebror eller lillasyster!

Tillbaka till namnbiten, Fredde är ändå 30+ så det lär nog bli ett barn för oss tillsammans om inte naturen vill annars. Man ska orka ta hand om dom små liven också och han vill inte vara pensionär med en liten ;- )

Vi kunde direkt konstatera att barnet kommer att få många mellannamn eftersom vi vill ha släktnamn båda två!!

Jag ska tillbaka till barnmorskan efter påsk och ta diverse blod och urinprover. Sen blir nog ultraljudet i början på juni nångång, i samband med examensveckan skulle jag tro.

En fråga : Hur noga ska man vara med att räkna dagar och sånt från början? Räcker det inte med att konstatera att man är i v8, v9 osv varje ny vecka??? Eller ska man hålla på och räkna v8 + X osv?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag var inte så jättenoga med att räkna dagarna. Det hade blivit för mycket för mig att hålla reda på. Jag är alldeles för förvirrad=) Hoppas du mår bra. Kram

2010-03-31 @ 12:13:08
URL: http://www.sofie-andersson.se
Postat av: Johanna

Jag tänker samma. Fram till ultraljudet är jag inte så "brydd" för då får man ju veta exakt hur det ligger till :- )

2010-03-31 @ 12:42:41
URL: http://johannavidgrens.blogg.se/
Postat av: Carola

Jag tänkte inte heller på dagarna, utan bara veckorna. Spelar inte så stor roll tycker jag, speciellt som du sa att på ultraljudet, då vet du mer exakt, plötsligt kanske du hoppar fram/bak nån vecka :)



KRAM

2010-03-31 @ 17:03:59
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: Emelie

Visst känns det som att det är en evighet till ultraljudet?! :) Jag ska boka ultraljudet nästa vecka, men det blir nog i mitten på Maj som vi får göra det enligt barnmorskan :) Tycker vi borde ses någon dag, kram!

2010-04-05 @ 19:05:47
URL: http://emelielarssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förresten är du i vecka 8+3 t ex är det lika rätt att säga att du är i v. 9. Det är tjorvigt det där!

2010-04-07 @ 09:47:13
Postat av: Sara

Grattis tjejen, jag är inte så noga i vilken dag jag är utan jag fokuserar på att jag är i vecka 26 och vilken dag jag byter vecka, sen exakt vilken dag jag är i spelar mindre roll :D



Men åter igen grattis tjejen....



mvh



sara

2010-04-11 @ 13:47:35
URL: http://danielsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0