MVCbesök v 31

Har gått in i v 32 nu (v 31 +2) och var på träff med barnmorskan igår. Hjärtljudet var 136 den här gången, det har varit prick 140 varenda gång annars så nu var det en liten, liten ändring :- )

Hon kände och klämde och huvudet låg neråt, hon kunde inte till 110% säkerhet säga om den hade fixerat sig eller inte, hon trodde det men vågade inte säga säkert. Nästa besök på två veckor borde visa sig mer säkert. Det skulle förklara en del av känningarna i kroppen om det vore så. Jag känner rumpan så tydligt högre upp + att det mest troligt då är ett par små fingrar som är nere och kittlar mig vid ljumskarna ungefär haha! Den här krabaten har under hela graviditeten BARA varit på min högra sida. Har aldrig känt en spark eller nåt på den vänstra och nu börjar det kännas lite jobbigt.

Jag är sjukt öm på insidan nedanför revbenen på högra sidan och den ligger och klämmer mot nerverna så ibland får jag ett tokryck och nästan skriker för att det gör så jävla tväront haha! Tänk typ kärringnerven + getingstick och att man klämmer sig i bildörren. En kombination av det, så känns det! :- )

Frågade Bm om det finns ett sammanband med tidig fixering och tidigare födsel men det fanns enligt henne inga direkta sammanband så. Men det skulle inte göra mig nåt om den ville titta fram i slutet på v. 38 ;- )

Eftersom jag vaknade kl 7 i morse och jag har hunnit med att dammsuga, pynta Ellens nya rum, skura, städa toan, städa bilen, duscha och piffa mig så ska jag åka in till stan och möta upp mamma nu!

Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: elin

Tänk va kul, snart är lill bebisen här! :-)



Den sista tiden är verkligen jobbig just när man känner sig så stor. Och hur sjuk de än låter så kommer man ändå att sakna det senare, haha...

2010-09-17 @ 21:23:17
URL: http://elinstalnacke.blogspot.com/
Postat av: Carolin

2010-09-17 @ 23:39:09
URL: http://c
Postat av: Carolin

Haha. Aaa, vi kanske ligger och brölar som 2 kossar ikapp, man vet ju aldrig. :D

2010-09-17 @ 23:39:39
URL: http://carolinrapp.blogg.se/
Postat av: Mammabea.se

Det är som att det är jag som skrivit inlägget! Jag känner exakt likadant haha ;)

2010-09-17 @ 23:52:49
URL: http://mammabea.se
Postat av: Jennie och Norah

Fantastiskt bra skrivet!



Jag tror vi överdriver en massa här i Sverige.Dom vill "bara" stoppa invandringen till viss del för att vi har en ohållbar invandringspolitik.Vad är det för fel att strama åt det?Vi tar emot mer flyktingar än vad USA och Kanada gör tillsammans!Dom kommer ju aldrig att stoppa det helt och icket att förglömma,många invandrare är SDmedlemmar!



Inget annat parti skulle våga ta upp denna fråga.Nåja,jag la ju inte min röst på dem och kommer aldrig att göra det.Men bara för att man håller med till viss del så blir man kallad rasist,vilket är det SISTA jag är!



Som sagt,överdrivet delux,nu får vi se vad som händer! =) Kräm!

2010-09-20 @ 21:07:12
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, ja precis!! Helt sjukt att man tycker sju är sovmorgon! Men så är det väl! =)



Shit att du är i v 32..det går så fort alltså!!!

2010-09-21 @ 08:54:54
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dom behövde tack och lov en blond,korthårig tjej,så några drastiska åtgärder blir det nog inte ;)

Jag tackade ja,ska bli spännande trots att det jag egentligen gruvar för är att gå inför en massa folk.Hallå jag som har noll hållning och går som en kalv!?

2010-09-21 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0